حتما تابحال راجع به NLP خوانده یا شنیده‌اید. مخفف: (Neuro-Linguistic Programming) یعنی برنامه‌ریزی عصبی کلامی. پایه‌گداران این علم: ریچارد بندلر و جان گریندر.

گسترش NLP تقویت و بهبود تکنیک‌های عملی آن، کاربردهای بیشتر برای NLP معرفی گردید. از جمله این کاربردها می‌توان به پیشرفت شغلی، متقاعد کردن دیگران، پاک کردن خاطرات بد گذشته، تقویت فعالیت مغز، ت، مذاکرات و … اشاره کرد.

این تکنیک علمی است برای تغییر سبک زندگی، قدرت اراده، متقاعد کردن و ارتباط برقرار کردن عمیق‌تر و راهی برای زندگی بهتر.

در معقوله‌ی بازاریابی ان ال پی کاربرد فراوان دارد که با این متد می‌توان گفت: هرچیزی از هرکسی که می‌خواهید بگیرید! به عبارتی دقیقتر؛ ی که می‌تونه زندگی رو بهتر کنه!

همینطور که یک چاقو می‌تونه کاربردهای مفید و مثبتی داشته باشه؛ کاربردهای منفی و خطرناکی هم داره که انتخابش با خودمان هست.

 

توضیحی دیگر:

  • Neuro: اولین حرف واژه ان ال پی بر نقش ویژه اعصاب در این علم تاکید دارد. Neuro به این موضوع اشاره دارد که چگونه سیستم عصبی به کمک حواس پنج گانه و ذهن خودآگاه و ناخودآگاه و عملکردهای شناختی، از محیط اطراف اطلاعات کسب می کند.
  • Linguistic: دومین حرف واژه آنالبی به این مفهوم اشاره دارد که چگونه از کلام و زبان برای تنظیم و بازسازی افکار، رفتار و احساسات خود استفاده کنیم. به ما می آموزد که چگونه از کلمات برای برقراری ارتباط بهتر با دیگران بهره مند شویم.
  • Programming : سومین حرف واژه ان ال پی، نحوه ساماندهی افکار با کمک کلام و تاثیر متقابل افکار بر کلام، نگرش و رفتار را توضیح می دهد. تعریف اخیر ریچارد بندلر از ان ال پی که به دیکشنری آکسفورد اضافه شده است:

برنامه ریزی عصبی کلامی یک مدل از ارتباط بین فردی است. این مدل عمدتا با رابطه بین الگوهای موفق رفتاری و تجربه های ذهنی نهفته در آن ارتباط دارد. NLP یک سیستم درمانی پایه گذاری تناوبی بر اساس خوداگاهی، ارتباط موثر و تغییر الگوهای فکری، احساسی و رفتاری است.


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها